Nummer uw herinneringen en aanmaningen niet

Regelmatig zie ik dat ondernemers hun aanmaningen nummeren. Zodra de factuur is vervallen, sturen ze een eerste herinnering, gevolgd door een tweede herinnering en tenslotte een laatste aanmaning.

Mijn tip luidt kort en krachtig: nummer uw herinneringen en aanmaningen niet!

De reden is simpel. Als ik zelf een eerste herinnering ontvang, is mijn eerste gedachte: ‘Eerste herinnering? Dan volgen er dus nog wel meer! Ik kan dus nog wel even wachten met betalen’. En bij de ‘Laatste aanmaning’ kan ik opgelucht ademhalen: ‘Ah, de laatste.  Daar ben ik mooi onderuit gekomen’.

Hoe moet het dan wel?

  • Begin met bellen, zodra de factuur is vervallen. Dat is veel doeltreffender
  • Stuur daarna een ‘betalingsherinnering’ (vriendelijk), gevolgd door een telefoontje
  • Vervolg met een ‘aanmaning’ (minder vriendelijk) of ‘sommatie’(streng).

Deze aanmaning kunt u overigens ook op het briefpapier van Incassoplein laten sturen. Reken er maar op dat u dan reactie krijgt! Besteed in ieder geval aandacht aan uw herinneringen en aanmaningen. Een opdracht is immers pas afgerond als het geld op uw rekening staat.

Betalingsherinneringen
Getagd op:        

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.