Als ondernemer en Bourgondiër vind ik het prettig om te netwerken onder het genot van een hapje en een drankje.  Daarbij laat ik me graag leiden door het gezegde ‘verandering van spijs doet eten’. Uit eten gaan, heeft ook een schaduwzijde. Waar ik ook aanschuif, het valt me steeds vaker op dat de menukaarten van veel restaurants zo inwisselbaar zijn. Dat smaakt niet echt naar meer, zo veel van hetzelfde. Jammer, want de kwaliteit van de menukaart geeft een restaurant identiteit.

Kraak noch smaak

Vooral de keuze in voorgerechten en desserts is bij veel restaurants bijna identiek. Als fijnproever vind ik dat een gemiste kans. Ik trakteer mijn smaakpapillen liever op een culinair hoogstandje dan op eenheidsworst. Het klinkt misschien vergezocht, maar dezelfde ‘kraak noch smaak’ tref ik ook bij veel algemene voorwaarden aan. Zonde, want met op maat geschreven algemene voorwaarden leg je toch het fundament van een zakelijke transactie.

Algemene voorwaarden = jouw menukaart

Hanteer je als ondernemer de algemene voorwaarden van de branche waarin je werkzaam bent? Laat die voorwaarden dan eens goed tegen het licht houden. Incassoplein helpt je graag om nieuwe voorwaarden op te stellen of bestaande te herzien. Tot slot: het is belangrijk dat je algemene voorwaarden overhandigt, voordat je een overeenkomst sluit met een klant. Het kennismakingsgesprek is daarvoor een ideaal moment. Bedenk dat je een menukaart ook aan het begin van een diner overhandigd krijgt. En niet als je al gegeten en gedronken hebt.


Smaken jouw algemene voorwaarden naar eenheidsworst?

2 gedachten over “Smaken jouw algemene voorwaarden naar eenheidsworst?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *